Jag glömde pannkakan!

För er som inte vet det redan så finns det vissa saker som jag är svag för...
SOM
Pannkaka, ugnspannkaka! mums... nu ligger det ju ett litet besvär i att jag är glutenkänslig och sen äter jag ganska strikt så vanliga-ohälsosamma pannkakor är inte på tal om! Då står jag hellre över...
men om man gör såhär :)
10 ägg
6dl mjölk
smält smör ca 40-50g
1dl kokos eller mandelmjöl
1dl fiberx
1dl kruskakli
1msk fiberhusk.
Häll inte i för stor form, den blir mycket godare och saftigare om den får vara 4-6cm hög!
200grader in i ugnen så har man hälsosam ugnspannkaka som smakar himmelskt gott :)
Dock så har smeten en förmåga att bara bli klar i kanterna på formen, så när du ser att den börjar stelna, ta en sked och rör runt några varv i hela formen så blir den jämn och fin :)
Vill man ha en pannkaka med fläsk i så blanda i det, en med ost och fläsk -HA i det, vill man ha en pannkaka med rivna morötter ha i det! Allt går nog skulle jag tippa på.
åååå det är så gott med pannkaka :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0