Sälen-Mora-Stockholm-Uppsala

Måste berätta...
i torsdags började min bilresa mot mora, trött och höll på att somna flera ggr på vägen ner... hade haft en tuff arbetsdag... men det gick, tur så ringde Lina upp mig medans jag körde och höll mig vaken - that´s what friends are for :)
Sken skulle man försöka somna, skulle upp 0415 för att ta tåget - glad var jag att jag hade bokat tåg för jag hade aldrig pallat att köra kände jag. Kom iväg och så ser jag grannen och det visar sig att hon ska till stationen hon med så får skjus - ASBRA tack å tack.
Somnar gott på tåget och vaknar i Borlänge där det är dags att vänta lite och byta tåg.
Då visar det sig att det är elfel utanför Stockholm och ersättningsbussar ska gå... av någon anledning så får jag inte panik utan tar upp min bok och läser lite hahaha... inte likt mig, PANIK är mer min stil. Kanske börjar växa upp.
Bussen är försenad, jag hade slängt omkring min väska för mycket så shaken hade gått upp och sojamjölk hade runnit ut :( kladd å skit... råka stänka på min kläder också - TOPPEN morgon verkligen vad man vill ska hända kl 0630!!! men behöll lugnet och somna igen på bussen, vakna ca 0945, hungrig, tog upp Kesellablandningen och mumsa i mig den, jätte gott :) Insåg att vi aldrig kommer vara i sthlm före 10 och 10 börjar ju min utbildning så FUCK jag kommer för sent, aja inte mycket att göra åt så behöll lugnt.
Kommer till Centralen, hittar direkt till tunnelbanan, var ju inte så länge sedan jag var där! :) lugn, samlad och inte alls stressad åker jag mina stationer, frågar första bästa människa var SATS Stadion ligger och hittar dit direkt. Inser att de bara har hunnit värma upp så jag snabbar mig att byta om och DAGS att köra.. say WHAT METCON - jajaja Crossfit, 12minuter av 7 frivändingar m viktskiva 10kg och 7 armhävningar med olika "happenings 2 utfallssteg/2 burpees/2 sit-ups som kunde komma när som. HAha bra uppvärmning.
AS bra utbildning och massa roliga människor och nya ideér till Crosstraningen!
Sen in i duschen, gå tillbaka till stan, ville inte ta tunnelbanan igen, ville ha luft.
Väl på stationen så är det fortfarande eller vid 4 hade elfelet uppstått igen :S
Jaha, hur ska jag ta mig till Uppsala nu då?! hmm, alla pratar om taxi för 1000kr, och vänta ut tiden... jaha.
Och så fråga jag en tjej som kom gående på perrongen hur hon skulle göra...
irriterad var hon och sa ja jag får väl försöka ta mig till Märsta och sen vidared med upptåget till Uppsala- aha! kan man göra så, får jag haka på så försöker vi??? Absolut och vi gick- Dagens ängel verkligen...
Tunnelbana mot Märsta, 1 byte av tunnelbana, ersättningsbuss till Solna centrum  för att komma förbi där elfelet var. Sen äntligen i Märsta och TÅG till Uppsala. YES YES, det gick tog några timmar men strax efter kl 8 var vi i Uppsala och jag skrattade och sa " det kunde ha varit värre" haha... Sara frågade hur jag skulle ta mig till moster och jag sa, Jag går :) men hon bara Nej nej det är ju aslångt(inte för mig tänkte jag) jag kollar om vi kan köra dig. Och så fick jag skjus. Så halv 9 var jag hemma hos bästa moster B och GOD chiliconcarne hade hon gjort, stor portion med det och nöjd, lugn coh härligt att vara på plats.
VILKEN DAG ELLER HUR?
-
Känner iaf att något har hänt med mig, jag är så lugn, undra om det är min kost som jag lagt om som gör att jag kan hantera allt så mycket bättre, och min balans på träning? intressant är det iaf.
-
Imorse vakna jag såklart 0645 haha hopplös, men la mig och läste och somnade till igen 30 minuter. Kl 9 ca gick jag upp, tog en härlig vår promenad/jogg i uppsala på en timme, så härligt med solen i ansiktet :)
Mysig frukost med moster och snart ska jag ringa och se vad Dennis gör om vi får komma förbi.
Sen hämta frida och handla och UT till knivsta där Malin, mormor och Peter är... tacos till middag och vi ska sova kvar där... sen utbildning imorgon igen då... ta mig till Stockholm, hoppas tågen går. Har inte kollat upp det ännu.
Så härligt att vara här, och jag är ledig, det är en skön känsla och jag tänker inte ens på jobb :)
Så kan det gå :)
Hoppas alla har en lika bra helg som mig :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

det va mysigt och trevligt att ha dig på besök kram Moster B

2011-04-15 @ 15:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0