jag räcker inte till...

"Om jag vill föra en människa mot ett bestämt mål måste jag först finna honom där han är och börja just där. Den som inte kan det lurar sig själv när hon tror att hon kan hjälpa andra. För att hjälpa någon måste jag visserligen förstå mer än vad han gör, men först och främst förstå det han förstår. Om jag inte kan det, så hjälper det inte att jag kan och vet mycket mer. Vill jag ändå visa hur mycket jag kan, så beror det på att jag är fåfäng och högmodig och egentligen vill bli beundrad av den andre istället för att hjälpa honom."
- Sören Kirkegaard, Dansk Filosof 1813-1855
jobbigt när man vill vara på 2 ställen samtidigt...
Det är så mycket, jag hinner inte med och jag hinner inte vara överallt.
Morfar, addes morfar har gått bort i helgen, jag fick veta det igår. Vill till Uppsala... men vill även andra saker som jag planerat här hemma... denna vecka hinner jag inte mellan jobb och hjälpa till med djuren här hemma... pappa flyttar till Norge och syrrorna ska till Sthlm så mamma behöver hjälp med djuren. men det är ändå jobbigt... och vad ska inte dom känna nere i Uppsala då... fast någonstans tror jag att det var skönt för lille morfar, sjuk och slippa allt, då är han nog hellre hos adde... det är så jag tänker iaf.
Jag Ser inte klok ut just nu, som en alien på ryggen, naprapaten använde koppning på mig igår...
sedan jobbade jag, kändes jätte svårt när man precis fått veta att morfar är borta och trött efter behandlingen...
Idag ska jag träna, måste göra det som ska göras... sedan hjälpa Hanna... tänkte ta med mig lille wille idag, glädje och gose hunden:)

Kommentarer
Postat av: Erina

Hmm syster... akta så du inte möter väggen snart!

Love U

2009-10-28 @ 19:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0