the one and only

Vet du vad ditt namn betyder? nu vet jag mitt iaf!
Jessika, Jessica, är ett kvinnonamn bildat från hebreiskans Yiskah som betyder den som skådar eller den beskådade. Namnet var populärt från 1970-talet fram till 1990-talet, men inte så vanligt bland de yngsta idag. Den vanligaste stavningen idag är med ett c. 31 december 2005 fanns det totalt 26 738 personer i Sverige med namnet Jessica eller Jessika, varav 22 246 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 187 flickor något av namnen, varav 86 fick det som tilltalsnamn.
Namnsdag: 6 juli, (sedan 2001, 1986-2000: 26 juli).

Dagen sprang förbi, tog bilen i morse och körde mot Sunne i hopp om att jag skulle få åka snålskjus tillbaka till Karlstad, och det gick vägen. Men imorgon blir det att skolka, jag har inte råd - det går inte. Kostar bara för mycket.. drygt att ha det jobbig med pengar men det ska forhoppningsvis inte vara allt för länge till!!
Så imorgon ska jag ta igen lite träning, eller ganska mycket träning, ska hitta något spår här ute - hoppas det blir bra väder. Skulle uppskatta lite sol nu! :) sedan har jag lite skolarbeten som ska göras så lika bra att göra dem... lite dåligtsamvete har jag för att jag inte gå till skolan imorgon men vad gör man?!

Jag har hemskt huvudvärk så ska lägga mig och kolla på tv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0