good times

Helgen är nästan över, söndagar är en skön dag. Kanske blir lite träning, nån film sådär och jag och oscar ska åka och hälsa på jonas - jag har inte varit dit sen det blev klart i nya lägenheten. Mat tror jag det blir där också, inte helt fel eftersom jonas är kock! :)

Fredagen gick fort, var på jobbet Hela dagen, skrev menyer, renskrev schemat (igen), handlade, och la ny beställning,
etc ja mycket gjorde vi.... men det är så skönt att jobba igen, och bra folk måste jag säga! Campingen kommer bli en succe!
Efter jobbet åkte jag till Feffe, Niklas den jäkeln hade ju dragit till Örebro... Feffe fyllde år så sa grattis och sedan åkte jag hemöver till Oscar, där var Mange och lite spel... jag drog hem och käkade, duschade och sedan åkte jag tillbaka så såg vi Black hawk down, bra film - mycket bra film. Men lång så jag var hemma (för) sent.
Lördagen var det jobbigt att gå upp när klockan ringde och det var inte lätt att väcka Feffe som trodde att jag var alarmet på mobilen varje gång jag ringde. suck, men tillslut svarade han och vi åkte till Tomteland för invigningen av Älgparken, var där i 2 timmar tror jag, Feffe som var nog i staditet "Full fortfarande och sjukt trött" var i behov av massa kaffe, så 4 koppar kaffe, en ciabatta brie/salami, en hamburgare och en korv hann han få i sig. Men mycket trevligt där uppe där jag spenderat så många sjukt roliga säsonger. Och fint och ombyggt var det! Ska ärligt säga att vi inte såg älgarna, vi gick dit men de hade gömt sig i skogen. Sedan in till Mora och Feffe kom på ideen att han ville ha rabarberpaj, så jag slängde ihop en som vi bjöd hans mor och nisse på, blev riktigt god! Sedan kände jag att jag måste röra på mig fast det var piss väder, så drog hem på en springrunda och dusch, sedan var det partaj dax! Hos Feffe med lite folk och många tomtenissar möttes upp på brasseriet, verkligen en trevlig kväll, men sällan jag har tråkigt med Eliana, dansa dansa dansa - precis som mig!!! Och våran nya solstråle mattias är så bra... måste bara säga att det finns många män i Mora som inte är så trygga i sin sexualitet, de tycker det är jobbigt när Mattias kommer som är gay- löjligt.

Dax för sen frukost, sedan en lång promenad med hunden i regnet och tvätta måste jag göra idag.
Imorgon är "första" jobb dagen då det är öppet! Lite nervös, spännande och ska bli kul!!!

Kom bara in som reserv nere i Falkenberg på PT utbildningen, de sa ju att det inte skulle vara något problem eftersom jag kom in förra året?! aja, kanske inte var meningen att jag skulle gå där, vi får se, är ju som sagt reserv iaf så kanske löser sig :)

Kommentarer
Postat av: iana

Tack för en rolig kväll!!

Nu har jag ont i hela foten :) hi hi!

2009-06-14 @ 14:33:34
URL: http://snostjerna.blogg.se/
Postat av: Erina

Reserv? vilken? Tror du kommer in =) Roligt att du kanske kommer finnas i närheten isf =) Kram

2009-06-14 @ 18:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0