Sälen 26 Februari 2009

Ett år och en månad sedan Andreas gick, det är lång och kort tid. Ibland för nära ibland för länge sedan...

Har inte bloggat på ett tag, för jag har inte haft något internet och samtidigt vill jag inte göra det på jobbet... håller fortfarande saker avskilt. Ingen vet om Andreas eller året som precis har gått. Känns skönt på ett sätt, men tankarna finns där.

Annars så trivs jag som fisken i vattnet i Sälen, tempot, alla som jobbar här och fjället. Ska söka hit nästa år och göra en säsong. Det som hänt den senaste veckan är att jag har flyttat till en annan lägenhet. Varit ute 3 eller 4 gånger. Kommer in före alla andra på både Harrys och HC - grymt med flyt och det uppskattas att slippa betala in mig och slippa stå i kö måste jag säga!!! Sedan har jag varit och åkt skidor endel, en kompis åkte på röven hela vägen ner för "väggen" i HUndfjället och jag skrattade så hårt, han ramlade 2 gånger av 7 åk där - för er som inte vet är "väggen" en dubbel svart backa, skit kul att åka.
Annars så är jag mestadels själv på sats, är det just nu också... min handledare ser jag väldigt sällan - och imorgon är det sista dagen - då ska vi stå i backen och Synas hela dagen! Nice... åka skidor på arbetstid :)
Ikväll blir det HC och EMD, wieehooo.... och kors i taket, jag är nykter och kör, men det gör mig inget - jag dansar vilt som vanligt och har roligast!
Dax att jobba lite, står i repan på SATS har äntligen fått igång datorn - från 1800 frys-i-fast.  Idag är det byte i stugorna! Mycket nytt folk, wieehoo.
Imorgon efter dagen i backen ska jag åka hem, för Syster bus är hemma i Mora. Kan vara lite nice att ses lite. Ska hämta saker hemma också, så det passar ju bra.
Har jag  nämt hur Bra jag har det i Sälen. Och nästa veckan när jag börjar på Fjällspa så ska jag bo med kockarna på Högis och får ett rum med 4 sängar, välkomna att hälsa på säger jag :) och sedan så ingår alla mat igen, lyx som är så skön!
Nu ska jag jobba vidare.
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0