sorry, today I can't be who you want me to be

ingen bra dag
förlåt för att jag inte kan förklara
vill inte förstöra
be om hjälp
det är inte ditt ansvar!
en grå dag i min historia
den stora svarta vet ni alla vilken det var
tyvärr kan inte alla dagar vara i färg
antar att dessa dagar också behövs
även fast jag gärna hade sluppit det
det är jobbigt att gråta
smärtan är obehaglig och
inuti är allt så tomt
varför?

i vilket fall så går jag ut
tankarna är för många
och finns ingen anledning att dra sig undan från allt
eller krypa ner i mörkret själv
så nu går jag
förhoppningsvis blir allt ok
följ med mig, snälla du

varför skriver jag alltid såhär
när jag mår som sämst
är det någon som fattar ett ord jag skriver?
de tar ju slut
utan en förklaring
sanningen är den
att jag har ingen aning alls själv
hur kan man då kräva det av er
finner inget mod direkt att våga
fan också
tur att det är en ny dag imorgon

Saknar dig och himlen var brinnande gul när du drog mig upp inatt och snön föll vackert, tryggt att veta att du finns där - jag älskar dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0