tattoo... vilken ska göras först

Jag är inne på den Japanska stilen, ska vara blommor på en ranka eller i rad och en text. Texten är ur Curly Sue m. Takida(3 rader). Även om låten är relativt ny så är ideen flera år gammal; alla mina tatueringsideer är gamla men jag väntar tills de kommit till ro och redan med tanken har en plats på kroppen. Jobbigt om man ångrar sig senare i livet..
Andra är 5 japanska tecken som står för Storasyster(jag och mina systrar), harmoi(livetsgång o att sträva efter), kärlek(vad livet går ut på), vänskap (alla vänner, speciellt Adde) och barnbarn (tillängnat min farmor och farfar som betyder väldigt mycket). Och de måste ligga under varandra annars börjar de få andra meningar :)
Dessa 2 har liksom satt sig på kroppen nu känner jag. Dumt att det är sommar bara och jag har inga pengar! (kanske en mening med det) har en till egen målad men den känns inte lika klar än, något saknas på den.

I alla fall enligt japansk tradition så står körsbärsblomman för livets förgänglighet då den blommar under en väldigt kort tid och är väldigt vacker innan den faller till marken och dör. En fallen körsbärsblomma har ibland också fått symbolisera krigaren som stupade tidigt i strid. - så körsbärsblomman känns rätt, symboliserar livet och även hur vackert men kort det kan vara!
Den här smärtan äter upp mig inifrån... jag måste få bort den, den ska inte få vinna. Det kommer inte bli lätt men det är nödvändigt.

Imorgon ska jag ladda upp bilderna jag tog ikväll innan matchen som nu vanns av SPANIEN! jag sprang upp och ner för Gesundaberget.... träningskick. Man ser långt när man står där på toppen! men det är imorgon... Gonatt
xoxo

Kommentarer
Postat av: Linn

Hej vännen!

alla tatueringar va jätte fina!

hur är det med dig annars? skönt att vara hemma i mora igen? kram!

2008-06-30 @ 14:41:10
URL: http://linnandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0