Graven är tom

På nätterna slängs allt omkring, ibland vet jag inte vad som är verklighet eller fantasi längre -vilka ideer man har. . . får för mig att det är inte sant, graven är tom. Andreas är inte där... ?

Idag hade vi en avslutning i skolan, var uppe vid hembygdsgården i Sunne och grillade, lekte och dansade.
När jag skulle på toa så gick man in i ett väldigt gammalt hus - och då blir jag genast nyfiken och måste ta mig friheten att kolla runt. Väldigt fint och det satt lappar lite här och var på möbler som var antika för att berätta historien bakom dem osv...så hittade jag ett gammalt piano, jag var borta i kanske 45 minuter någonting,  dom började undra om jag fasnat på toan... där satt jag iallafall(vid pianot alltså inte toan) och slog i en gammal psalmbok och spelade... klinkade kanske man ska säga. Jag har spelat piano i himlans många år och det sitter fortfarande i händerna, lite överaskande. Så blir man lite ledsen och så går det över... blott en dag ett ögonblick i....

Jag har börjat packa ihop min lägenhet nu, gud vad med grejer man får plats med på 40kvm!! mycket är dock kläder måste jag säga, slängt allt i sopsäckar, ska fortsätta med grejer idag tänkte jag. Mycket gamla minnen som dyker upp överallt och Adde, kläder man köpt med han och saker och kommentarer, så emellanåt står man bara där och spelar upp de minnerna i detalj igen. Mina "pink" kläder, solglasögonen, hårbandet osv... du är med överallt!!!

Imorgon kommer min syster och mamma och hjälper mig att få hem alla saker till Mora igen, sen på lördag ska jag jobba, bartender på kolsnäs igen, ska hinna se Sverige- Spaninen matchen först bara hade jag tänkt
... vet ni att det gått 20 veckor på lördag, 140 dagar.... fattar ingenting. Saknar Andreas så fruktansvärt mycket.
-Du finns i mina tanker hela tiden vännen

Var ett bra tag sedan min telefon ringde mitt i natten nu faktiskt... men det gjorde den inatt, en babblandes och jätteglad lillebror Dennis som var påväg hem, sommarlovet har börjat nu och han var ute på bus som han bara MÅSTE  berätta på en gång -Tur för dig grabben att jag inte blir arg. Jag fick mig ett skratt iaf och somna gott om igen... jag vill också vara 16-17 år igen och ha sommarlov. Fast sommarlov ska jag ha, börja på onsdag och jag kommer aldrig växa upp, inte så länge jag själv får bestämma!

Sluta ta människor för givet och sluta ta livet för givet, för vem vill vakna upp 90år gammal och ångra något man inte gjort?



Kommentarer
Postat av: Sirkka

hej du...ska vi ha sommarlov tillsammans? Skönt å kul att du fixa proven.Grattis.Kram

2008-06-12 @ 18:27:38
Postat av: jessica

:) ja Sirkka, det låter kanon!

2008-06-13 @ 12:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0