something I wrote, for us and for the once we always will love

när jag är ledsen och inte kan bete mig och säga vad som är fel så skriver jag, igår sov jag bort hela dagen... var bara så ledsen och arg på allt. ord som inte har någon följd skrivs ner som vanligt - alla som vet vad jag pratar om känner igen orden och vet varför de hör ihop

i stundens hetta
i livets vändpunkt eller slutskede
sekunden du befinner dig mitt emellan
som att bli bestulen på allt du lever för
en tunnel folk sett
vilken väg man väljer eller blir tilldelad
och de som blir kvar
orättist men du måste kämpa
man får inte förlora slaget
trots att det finns en enkel väg
tro inte att den är den rätta
när...
blommor som slår ut med nya rötter
av vilken anledning det än har
förståelsen finns ej i ord men vi vet
vi har varit där ett tag nu
insikt är svår och kanske omöjlig
ögonblick av glädjen glöms
sorg breds ut och tar makten
vi vet alla rätt
men hjärtat vill inte acceptera
och...
i väst ses nya möjligheter
i öst har dagen slagit sig till ro
och väntan på ett mirakel
som aldrig kommer ses
fast...
ett minne så starkt
kan ge ro till själen för en stund
för att sedan ge allt tillbaks
rädslan att ta det som ej existerar längre
kommer att övervinnas en dag
för...
när graderna sjunker och trötta ögon faller
ett stadium i drömmen och verkligheten
ett efterlängtat ansikte med leende av guld
så sluts allt
ingenting ligger i dina händer längre
ge vika och i det och den kommande stunden
vad som en gång var
kommer alltid finnas kvar
valet som måste göras
ty imorgon är en ny resa
med en ryggsäck som redan börjar bli för tung
och tårar som aldrig kommer ta slut
lever livet vidare
vare sig jag vill eller inte

Undrar var jag får allt ifrån, men det känns bättre när det kommit ut

Andreas du är allt. Ibland känns det som du går rätt igenom mig och hjärtat slår så hårt och man lägger handen för bröstet för att lugna. . . . en stund på jorden





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0