eldsjäl

"Den där Andreas låter som en eldsjäl" fick jag höra idag.... och ja, stämmer så bra!
Känner att jag vill göra något, Andreas kan inte bara dö. Visst i mitt och alla andra som känner han, så finns minnena. Men jag känner att det räcker inte riktigt. . . jag vill göra någonting. En minnesfond, eller liknande Jag vet det kräver tid och så men tror det kan finnas flera som kanske tycker likadant. Visst vi har varit inne på att det skall göras en hemsida, och det är lite samma stuk att skapa något i hans minne . . . Skapa ett Adde stipendie. Kanske till någon ung eldsjäl i Uppland(uppsala) som man väljer, eller hjälpa hundar- vilket Adde tyckte vara viktig. Eller till en ungdomsförening/lag som visat framfötterna. Kanske kan sökas av ungdomar som fått lov att operera sina knän och kanske tom lägga av men ändå få en skjus i baken.? Eller alla dessa och från gång till gång väljer man ett eller flera som får beroende på hur mycket pengar som finns osv. . . kanske kan ges till unga ensamma föräldrar?
hmmm, det här känner jag för. Hoppas jag kan få andra att lyssna och haka på.

Tack Sara för det du skrev idag, kommentarn på "en dag, ett steg.... åt vilket håll?" vet inte vad det var som du skrev men det tog. Och jag förstår.... vilket jag oftast inte gör när folk babblar på vad jag ska och inte ska göra.... så tack.
Du är en klok liten råtta som kommer få en så fin bebis snart :)

Skönt med blogg, var lite emot det och kändes konstigt att jag skulle göra en först. Men det har verkligen hjälpt och speciellt när någon skriver någon kommentar. Jag har alltid skrivit dagbok, visst ibland har jag tagit uppehåll men det tar ett tag och så finns det för mycket i tankarna som vill ut igen, och då skriver jag gärna. Så bloggen blir nog kvar och uppdaterad ofta.

Får vänta med att åka till Uppsala ett tag. . . gillar jag inte,. Och som det ser ut nu så kanske det inte går på hela maj heller... gillar jag inte alls

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0