La Paz, Bolivia

Har inte bloggat pa ett tag, bara suttit vid datorer dar jag inte far vara ifred eller som varit sa sjukt sega.
Men nu ar internet gratis och man sitter nagorlunda ifred :)
Sa... sen sist... vi gick pa planen att aka till Bolivia och skita i Venezuela...
Nej innan det ja.
Machu Pichu saklart, vi akte med turisttaget dit och arligt det ar sa himla fint och man far se och far otrolig service pa taget sa det ar latt vart det!!!
Vi hittade ett billigt hostel och gick ut och att ata middag, sedan blev vi UPPATNA av javla sand myggor, jag ser for javlig ut pa benen, i sverige sa har jag samma problem, kliar nar jag sover sa det blir stora sar :/ skit trakigt...
KLIADE som satan.
0415 klev vi upp i Agues Calientes som ar staden nedanfor ruinerna, ca 8km fram ingangen dit. Skulle ta ca 1,5h med vi var framme ca 0615, svettiga som grisar och ganska trotta i benen, jag var mest glad att jag fick ut och motionera hahaha... Machu Pichu ar helt magiskt, vi gick omkring dar och tog alla turistbilder, MASSA vet inte alls hur manga jag tog! Sen gick vi ner och vantade helt hopplost lange pa taget tillbaka, gick 2230 F*CK sager jag bara.... efter middag sa drog vi till tagstationen och sov tills det gick, tur att jag hade katta, hon och jag kan sla ihjal massa tid med att prata om allt som var, ar och framtiden =) Underbart att resa med henne! Vi har inte umgatts sa mycket sedan studenten sa - Hur kul som helst.
Sen akte vi som sagt tillbaka, sov en natt pa Yamanya igen, sa bra hostel, massa goda manniskor och vi kommer komma ihag! Lite vemodigt att aka darifran faktiskt.
Vi kopte iaf Jatte billig biljett till Copacabana, nattbuss, allt gick bra och aven over gransen till Bolivia gick bra.
Niklas borjade bli bara samre och samre och pa daligare och daligare humor, inge kul alls faktiskt, visste inte alls hur man skulle prata med honom. En dag gick det inte ens att fraga honom hur man madde...
I Copacabana sa var det lugnt, vi chillade... jag och katta akte gratis (de glomde ta betalt) bat ut till Isla del Sol, badade och solade och traffade massa fina djur, finns bilder kommer sen antagligen pa FB. Niklas stannade i Copacabana, sov nog mest och tyckte synd om sig sjalv, det var en hemsk niklas som vi motte nar vi kom tillbaka... som tur ar vaknade han mer eller mindre frisk dagen efter... da drog vi en buss till La Paz, 3660m.o.h sa lite hojd om man sager sa!!!!!!!!!
Sen var det kattas tur att bli dalig, nagot kanske har varit pa gang, vi vet inte. men hon spydde pa bussen och var hemskt svag, sov hela natten och tagit det JATTE lugnt idag, fast det har vi alla gjort for man behover en dag eller 2 att vanja sig med luften osv... jag forsokte ta en morgonpromenad imorse men det gick sadar... frulle, sola, film, gick till stan och kopte halloweendrakt, 53kr kostade min, Bra grej, ska vara en Fjaril, Niklas Batman och katta en kakelacka hahaha kommer bli sa himla kul imorgon!
Sen har vi traffat massa coola manniskor har, fran hela varlden. Vi bor i ett 16sangars rum sa massa socialt blir det. Gud vad jag ser framemot imorgon.
Maten har pa hostelet ar helt underbar ocksa, vi betalar ca 30sek for en STOR middag, sen ingar frulle i sangpriset 40sek per natt, hahaha billigt varre! Sa himla bra! Bra duschar ... har inget att klaga pa alls.
Planerna ser ut som foljande:
sondag- jag ska ga pa en hike med steve, sa ser man utsikten =) coolt, sen halloween fest. Hinner nog sola hela morgonen ocksa, har verkligen fatt farg nu JIPPI.
mandag - bakis dag, klubbarna har oppet fram till ca 8 sa det blir en konstig dag skulle jag tro.
men ska skriva ut Flygbiljetten och ringa Lufthansa!! inte att glomma!
tisdag - shoppingdag i La Paz centrum, billigt, l¡ka bra osv...
onsdag - flyget till Salta gar 0845 sa ivag!!!!!!!!!! Argentina here we come!
Har det sa himla bra och budgeten halls sa allt ar bra =)
Langtar hem emellanat men inte sen vi kom hit, det ar sa bra har.
tror det ar ca 36dagar kvar nu... massa tid kvar. :) Helt underbart!
<3 Jag gillar Bolivia starkt!

Kommentarer
Postat av: Hanna

bra att du skriver i bloggen så vi vet vart ni håller hus och hur det går för er!

Hoppas ni kryar på er!

kram

2010-11-01 @ 15:09:20
URL: http://myrhanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0