ARGENTINA

Pa begaran av min kara mor om dalig uppdatering sa ar det dags igen da =)

Sedan sist har vi bytt land, Argentina. Vi akte TIDIGT pa morgonen mot flygplatsen och ingen av oss hade namt hur det funkar med flygen till Niklas i La Paz, pga den hoga hojden sa kommer bara sma plan in och de maste accelerera som FAN for att ta sig upp! Sjalvklart var det ju nagon som namt det for honom pa hostelet sa han varit nervos som fan...
Jag blev dalig under natten saklart... min mage balla ur totoalt och jag fick feber... men efter om och men sa gick allt bra. Forst flog vi till ViriViri (fortfarande i Bolivia) och darifran flog vi till Salta, Argentina.
Allt gick valdigt fort, forsta flyget en timme och andra 2timmar tror jag.
Nar vi kommer till flygplatsen i Salta, sa ar vi ca 1.5mil ifran centrum...
Informationen var att det skulle finnas bankomat flygplatsen, dock sa var det ju inga pengar i den!!!!!!!!!!
JAha, utan pengar pa en flygplats och inga tar kort?! (vad gor vi nu) vi hade US-dollar!
Det fanns en taxifirma pa plats, men den karringen forsokte lura mig pa 20usd, hon bytte in 20usd mot 30pesos.... en man sag detta handa och kom fran till oss... han sa att du ska ha 80pesos for 20usd! jaha?! ja jag pratar ju inte spanska sa lite svart att krava... men han tog med mig tillbaka till henne och "skrek" mer eller mindre... hon ryckte pa axlarna och jag vet inte alls vad de egentligen pratade om. Sa kliver en man fram med 30pesos, han ger de till mig och jag tror inte det ar sant, han ger mig pengar for taxin. Den andra mannen star kvar och kraver att jag far tillbaka min 20usd sedel och det far jag... sa helt plotsligt har nan "dude" i fin kavaj betalat taxin - den finns goda manniskor! Tack till bada de herrearna som hjalpte oss sa fint :)

Tog taxi till ett hostel vi hittat som lat bra.... for bra, FULLT saklart, men de hade ett till stalle nagra gator ifran men bara for en natt, men vi tog det! Katta var helt slut sa hon sov hela dagen, som var kvar vill saga. Jag och Niklas kollade upp ett annat hostel och bokade nastkommande natt...
Jag med feber och lite snurrig, alla vi gick och la oss direkt efter middag!
Vi var bara i Salta 2 natter, men det rackte, vi var upp i Gondolen och sag stan. Lagade egen mat, vilket var sjukt nice! Aven fast igar sa lagade vi pizza, jag klarade inte all mjol och spydde upp en klump, HOPPSAN (igen) ska inte ata mjol. Idag blev det Kott och gronsaker bara, underbart gott :)
Igar kvall 21.00 klev vi pa bussen mot Mendoza, 336$ betala vi, dyrt men men... skulle inte inkludera mat men det fick vi anda, inte mycket men man blir glad for det lilla extra man far- MEN jag forstar inte hur man kan ata en kaka till frulle och sen klara sig pa socker fram till kl 11? Tur att jag hade med mig pulver och yogurt :)
Imorgon ar det sondag och stangt det mesta har i Mendoza, affarer alltsa, vi ska ta en promenad till parken vilket ar pa andra sidan stan sa vi ser allt imorgon :) Ska forsoka hitta en byra att bestalla heldagstur pa hast! :) Jippi! sa roligt och Niklas vill ocksa, vilket ar SUPER. Sen ska vi pa mandag aka ut till vinodlingar... :)
4 natter ska vi stanna i Mendoza, sen tar vi en nattbuss till Boueno Aries!
Nej gud jag ar trott, katta har redan somnat - ovanligt haha
Imorgon blir det nog att ga ut och ata mat, prova argentinskt kott pa resturang! :)

Just ja, vi har bokat om hemresan, eller det kanske jag skrev i forra meddelandet, jag och Niklas flyger hem fran Sao Paolo, men kattas biljett ar last sa hon maste ta sig till Carcas igen :/ aja, det maste losa sig pa nagot satt!
GODNATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0