känns inte som det där var riktigt sanningen...

förra inlägget var kanske lite förfinat, eller vad jag nu ska kalla det... bara det som syns på utsidan just nu...
Förut hade jag inge svårt att visa att det var en dålig dag... det är inte så enkelt längre av någon anledning, det är inte längre ok att vara så ledsen att jag inte klara av saker och ting. Nu så gömmer jag mig istället, tar en promenad i skogen och gråter där ingen kan se mig, lyssnar på musik som påminner om dig när jag cyklar eller åker bil, för då hör ingen annan än jag. Men inombords så är bägare full...
Jag har lättat nu igen tror jag, känns så iaf. Ska skriva av mig här tänkte att då kommer det ur lite till... det hjälper tycker jag - att skriva alltså.
Jag har haft ganska mycket tid själv och fått tänka på mig, livet och sånt som man kanske skjuter åt sidan annars, för jag har iaf ofta mycket i huvudet, massa jobb, planeringar om när jag ska hinna äta, träna, sova, umgås med vänner eller pojkvän osv... sedan drömmar, inte att förkasta, jag tänker mycket framåt hela tiden, drömmer om resor, jobb, upplevelser och lära och se nya saker. LEVA ÄR JAG BRA PÅ, DET ÄR JAG VERKLIGEN!!!!
Men då kommer känslor, mindness och återhämtning i skymundan.
Det känns som allt är en dröm när jag tänker på året 2008, det är en gryta utan dess like, inget stämmer... så mycket tårar, sorg och suddiga minnen och en saknad... ont det gör ont att tänka tillbaka. Den dagen... undrar om jag kommer förstå, inse helt, få tillbaka det som försvann ur min kropp den dagen.
För helt ärligt, det som den dagen dog inom mig har inte fått liv än igen. Något saknas, är det bara en känsla eller är det så att med Andreas dog en del av mig, det kommer inte komma tillbaka, hjärtat kommer inte förstå... prästen sa så till mig, huvudet kommer acceptera men det är inte säkert att hjärtat kommer det...
Åh, om jag ändå hade svar, varför? och var är han? mår han bra? kommer vi ses? varför känns det som mitt hjärta slår för
--
--
--
Ganska ofta är min vilja större än förståndet
jag kan inte rå för det
ibland gråter jag
fast
det går långt mellan gångerna nu
oftast så lever jag
helst mer än fullt ut
det känns så bra att få göra det
för din skull
och min
LEVA
se det inte du kan längre
gör det du inte gör länge
du finns alltid där
med mig varje dag
blivit en annan del av min vardag
inte fysiskt här längre
utan i tankarna
ibland hoppas jag att du ska stå där
oftast vaknar jag upp och inser allt igen
då blir man ledsen
men många minnen är så fina
går bara att le
du är så fin i mina drömmar
tacksam för att du finns där
någon tröst om att du har det bra
även om de inte känns som svar
det är alltid något som saknas
själsfränden
om du bara fick vara kvar
-
-
-

Kommentarer
Postat av: Anonym

Å,h jESSIKA.....va fint skrivet...LEVA fullt ut gör du verkligen....förstår hur det känns, du för alltid en i Familjen....kram

2010-06-06 @ 21:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0