glömde...

Jag hade lite damp i förrgår... sprang omkring på gården och försökte hitta något att göra...
Då såg jag att vi hade rabarber... så jag hämta grann-tanten och frågade om jag kunde ta dom redan nu eller om de är för beska än... hon sa nej ta de stora bara! :)
Och så fick jag ett riktigt mormors recept på paj av henne... hahaha med andra ord SOCKER!
PAJ DEG:
2dl socker
2 ägg
2dl mjöl
1 tsk vaniljsocker
1tsk bakpulver
---
4 stjälkar rabarber
pärlsocker
kanel
---
MUMS... blanda Degen och försök tryck ut i en pajform... skär rabarbern jätte tunt och lägg i formen, strö över rikligt med pärlsocker och kanel. In i ugnen 175grader i 35 minuter!!!!
HIMMELSKT GOTT :) jag ska prova göra det med jordgubbar nästa gång....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0