Fitness Brownie

skriver över här så jag kommer ihåg :)
Prova gärna själva :P

Daves Paleobrownie "nya"

6 portioner

Ingredienser:
3 ekobanan
30 g krossade ekovalnötter
70 g ekokakao
100 g ekokokosflingor
15 st 53-63 g ekoägg
50 g ej smaksatt eller sötat proteinpulver
stevia
ev. 2dl ekologiskt kaffe om man vill.

Totalt P F K
249 216 106
Kcal: 3364

Per portion P 41,5g F36 K17,5 Kcal560

Gör så här:
Mixa ihop proteinpulver, ägg, kaffe, kakao, banan, stevia i en bunke. Rör i nötterna och 60-70g av kokosflingorna i smeten. Bred ut smeten på en långpanna (inte för stor då brownien ska vara ca 4-5cm hög). Grädda i ca 10-15 min på ca 175 grader. Rör om 2-3 ggr under gräddningstiden. Konsistensen ska vara kladdig som chokladbollar när den är klar. Strö resten av kokosflingorna på toppen.

Servera med vispad grädde, färska bär eller som den är!

Smaklig måltid!

 

Dave’s Grundrecept

Davids ekologiska hälsobrownie 6 portioner:

Näringsinnehåll Totalt:
260 g Protein
151g Fett
126 g Kolhydrater

Näringsinnehåll per Portion:
45 g P
25 g F
20 g K
kcal 450

Ingridienser:

  • 1 ekobanan
  • 60 g krossade ekovalnötter
  • 60 g ekokakao
  • 120 g ekoboveteflingor
  • 60 g ekokokosflingor
  • 250 g keso
  • 12 st 53-63 g ekoägg
  • 120 g ej smaksatt eller sötat proteinpulver (whey)
  • stevia
  • ca 2 tsk bakpulver
  • 1 kryddmått Stevia (en ört som är supersöt och ger bra smak istället för vanligt socker – finns i ”örtbutiker”).
  • 2 dl kaffe*

* Jag som inte är kaffefantast hoppar över det helt. Istället brukar jag ha i 1 litet paket med ”äkta vaniljextrakt” (ca 3-4 g) som extra smaksättning, mums!.

Tillagning:

  1. Vispa ihop proteinpulver, ägg, bovete, kakao & bakpulver i en bunke.
    Jag använder så klart en mixer, lat är ibland lika med smart!
  2. Vänd i nötter,banan , keso & kokosflingor i smeten.
    Jag brukar dock bara blanda i hälften av kokosen i smeten, resten sprider jag över kakan när jag rört runt sista gången så ser brownien ännu mer aptitlig ut!
  3. Bred ut smeten på en långpanna. Grädda i ca 20 min på ca 175 grader. Rör om 2-3 ggr under gräddningstiden.
    Kakan skall inte vara ”genomgräddad” utan smakar bäst när den är lite kladdig inuti!
  4. Smaklig måltid! :D

 

 

JAG SKA BAKA NÄR JAG KOMMER HEM :)

Kommentarer
Postat av: N

Naaajs!

2010-12-04 @ 10:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0