Copacabana

tro inte på allt som är sant - dagens ordspråk :)

Vilken dag, vaknade efter ingen sömn alls mer eller mindre strax före kl 8... tog mig ut, lite seg och små-sur pga dålig sömn... skönt, men varmt +28 redan så tidigt är helt helt sjukt... men det var molnigt ute iaf.
Kom tillbaka, duscha, frulle, vi bestämde oss för att ta oss till Santa Teresa idag, område uppe på en kulle - något man ska åka och se när man är här. Men nere vid bussen så svettades vi som Grisar och insåg att det var dumt att bege sig iväg idag. Upp och bytte till badkläder... helt sjukt vad varmt det är... för varmt. Sen så blev det bara inge mer sol, kom lite regn men jag och katta låg kvar tills det blev kallt. sen somnade jag, kl 5 gick vi och åt buffe... äntligen fick jag jordgubbar och grädde- men det var också tyvärr det ända som var gott där. Argentina kan det här med mat och buffeer så mycket bättre! :) Men har varit på en brasse-buffe, vilket de är kända för faktiskt!
Nu ligger vi som är kvar här... 4 pers som drog idag, bara vi 3 och ett par från Halmstad som är kvar... i soffan och kollar på film. men jag orkar inte kolla. tänkte skriva lite här och sen krypa ner och sova istället...
vad mer... imorgon ska det bli dåligt väder så vi tänkte dra till nå shoppingcenter och roa oss... alla känner att vi vill kolla läget på en här i Rio, finns många stora nämligen.

läste precis igenom vad jag skrev, haha låter lite bitter... men det är jag inte. visst jag är redo att komma hem, åka till alla underbara i Sälen och även hem till mamma en sväng. allt som jag älskar och tycker om finns ju hemma... :)
Men jag ska ha kul och ha 3 bra sista dagar... kommer inte hinna göra så mycket på lördag fast vi åker kl 8 på kvällen, kommer behöva börja vakna ca 12h innan och bege oss- men så är det.
Hoppas på en rolig shoppingtur imorgon och att det inte regnar alla dagar innan vi åker, minst en till strand dag hade varit underbart :)

Nej sova då...
Jag vill, ha motorcykelkörkort, gå nån rolig sats utbildning när jag kommer hem, TRÄNA, kramas med mina vänner i Sälen, skratta åt hampus när han sjunger med i ALLA låtar hela hela hela tiden, köra min volvo... herregud. Ja lite hemlängtan har jag allt :) men det är väl bra att jag vet var HEMMA är :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0