Katrinebergs folkhögskola

Lika flummig som alla andra Folkhögskolor, och man vet ingenting, kommer kunna få schema 2 veckor framåt hela tiden bara...

Känner att dethär kommer kunna bli en LÅNGT inlägg... vi får se.

Börja med Tisdagen, jag var hemma, packade klart, trottsade regnet och tog en lång cykeltur, när jag kom hem så var jag helt blöt igenom kläderna och full i lera... raka vägen in i duschen. Sedan var jag och handlade så jag kunde laga god indonesisk kyckling, passade på att säga hejdå till Niklas, lagade mat och total matkoma, började sakna grabbarna så jag ringde mats som sov men men jag och han åkte till rikard och satt där hela kvällen, tiden bara sprang iväg. Och jag klängde och ville inte släppa taget verkligen. Separationsångest från att vara hemma och umgås med vänner.... och de gör inte det alltid så lätt för mig heller... godingarna.
Påvägen hem kikade jag in hos Oscar, Jonas och tim, lite mer kramkalas sedan hem och SOVA. Gick sådär, nervös och ja jag somnade nog aldrig riktigt, upp vid 04,30!!!! och ut med allt i bilen bara 2 grader varmt ute och iväg... gick bra, fort och helt smärtfritt, förutom hemlängtan då såklart... Mats ringde vid 9 tiden och kollade läget, och då ville jag bara vända om bilen verkligen... men åkte vidare ändå, ringde mackan när jag for genom Gbg, då kändes allt bra igen, han är liksom ganska nära mig och jag kan fly dit om jag skulle behöva - (frågan är just nu varför jag har så mycket hjärnspöken och vill hem egentligen) Han ska nog hem om 3 veckor så då kommer jag hemöver en helg :) På plats på skolan vid halv 12 tiden så var jag sen ?!?! tydligen så började vi 10 och inte 13 som det stod i det brevet jag fick... nått mail som inte nått fram till mig. Fick iaf nycklar till lyan som är helt ok, egen toa och ganska stort rum :) sedan lite intro, träffa klassen som också är ett gott gäng med olika bakrunder och ideer om framtida jobb och sådär, spännande.
Verkligen jätte trött och utmattad så tog jag en promenad med en klasskompis till ICA för att handla lite frukt sedan hem och tog det lugnt.... Moster Bettan ringe, tack för  det samtalet, behövdes, styrka :) sedan direkt i sängen... blev nästan 10 timmars sömn! Idag är jag verkligen utvilad.

Började dagen med frukost och för er som inte vet redan så ingår all mat här på skolan, 5 mål om dagen! och verkligen bra kvalite. Toppen! Sedan lite samling och info om regler, sedan första lektionen Branschkunskap, mjukstart! Sedan for vi in till Falkenberg med buss, vi fick ta en promenad ner till stora stranden i Falkenberg, fantastisk strand och jätte fint väder idag, vi lekte lekar, tävlingar, beachvollyboll, stafett, bada, käkade, hade trevligt. Så nu känns det bra, vi är ett trevlig gäng liksom. Kom tillbaks till skolan till 5, alltså middagstid, så har käkat nu och vilat lite, fått ordning! Internet på rummet hela terminen för 250kr, inte så dumt :)

OCH

Ringde och snacka med Mats, måste få göra det :) och jag nämde att jag verkligen ångrar att jag inte tog med cykeln! Han fixade det åt mig den karln, Mackans bror ska ner till Gbg i helgen och han har en stor bil så Han tar med den ner till mig, och Jenny en klasskompis kommer hämta upp den åt mig! Så på måndag kommer jag ha en cykel här :) är så glad!!! Toppen Toppen Toppen!

Imorgon är det kort dag, till 12 info och brännboll,, ja ni hör ju aktiviteter och lekar är det som gäller... Sedan ska jag utforska området i helgen, bra promenadsträckor och sådär.
Måndag blir det Gekås med några andra i klassen. Har lite saker att sysselsätta mig med.

Nu blir det träning!!!!

Kommentarer
Postat av: Marie

Låter ju hur bra som helst :) Bilder också. Moa ha ha. Krav krav krav :)

2009-08-20 @ 23:26:54
URL: http://lillamarie.blogg.se/
Postat av: Hanna

låter som du kommer få de toppen :)

2009-08-21 @ 11:04:26
URL: http://densistablodsdroppen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0