forever in my heart

Det är fint väder och jag kan inte annat än njuta av värmen och se en blå vacker himmel. Men så undrar jag om vi fortfarande ser upp mot samma himmel. Når de varma solstrålarnna dig också? Eller vilken himmel ser du? jag skickar tankar och värme till dig...
Vill tro att du inte har lämnat oss, egentligen borde man kanske släppa taget och kanske hoppas att du också gjort det. Att du fortsätter din väg framåt - vart du nu än är. . . Jag tro nog att du väntar, den Andreas jag känner sysselsätter sig men han väntar tålmodigt och än lite irriterad - men han väntar. 
Gudarna ska veta att vi blivit prövade - ger oss en så fin människa som sedan hastigt rycks bort. Vi andra är alla här, ensam på andra sidan står våran kille, ensam i den bemärkelsen att dem han delade livet med fortfarande är kvar här. Tänk om det är bättre på andra sidan? tänk om han trivs bättre där än med oss?
Tur att Andreas inte har svårt att bemöta nya människor - kan se hur han redan blivit en favorit och är med i diverse saker. Och nu kan han spela fotboll igen - det värmer i mitt hjärta
"det är inte lätt att släppa taget om det man älskar mest" sa Adde när han berättade för mig att han tillslut tagit beslutet att hans egna karriär som fotbollsspelare var över - Det var ett ledset uttryck i min väns ansikte.

Jag önskar jag kunde få prata med dig, jag har lärt mig så mycket nya saker som jag vet att du hade gottat dig i. Shiatsu massagen hade du storm gillat. Men mest av allt vill jag bara höra med dig att allt är ok, och säga att jag saknar dig och tänker på dig. I ditt hjärta så vet jag att du redan vet. Precis som jag vet i mitt hjärta... Du finns där, tyst oftast men blickar in emellanåt. Önskar jag vore ännu mer mottaglig från andra sidan.

Vilken vacker ängel det finns nu

Nej! dethär är inte rättvist, usch så fel. Inte mot mig men mot dig Andreas....
Vad kan jag göra? leva vidare, leva är som en hyllning till dig, se till att göra något med livet.
Se till att inte ångra det som man gjorde igår - för den dagen kan vi inte göra om. Inte vara rädd för morgondagen för den vet jag inte vad den bjuder på än. Nuet är det jag kan inverka på, där lägger man fokusen...
Gud vad klok jag kan låta - tänk om man kunde lyssna på sig själv någon gång!

Jag saknar dom där blåa ögonen som ser rak igenom mig
Det finns saker som bara du visste om - de förblir begravda med dig älskade vännen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är helt otroligt att du kan skriva så att det gör ont i någon som egentligen inte har en aning om hur det känns. kämpa på varje dag har någonting bra med sig, lovar dig att det är andreas som bidrar med det goda.

2008-05-06 @ 17:14:29
Postat av: Moster C

Hej J,

Jag kan inte finna ord för att beskriva det känslor din blogg väcker och ger, självklart gråter man men

samtidigt ger den styrka och mening att vi måste gå

vidare och leva för annars gör vi vår Adde mycket besviken. Tack för det du ger oss! Sköt om dig, synes

snart! Kramis Carina

2008-05-07 @ 09:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0