Vimmerby

Hej hopp semester! Årets semester har inte bjudit på nå direkt trevligt väder.
Första helgen i Gbg, då menar jag 12maj då vår gemensamma semester började med Gbgvarvet. Sååå var det ok väder, sprang på över 2h vilket ej är ok. Men jag var i bättre form iår, bättre mellantider tills skor och fötter började bråka, skitsamma. Ingen träningsvärk och körde 100% 2 dagar senare!!!
Blev en vecka i Vimmerby, eller skulle ha blivit det. Vi kom på söndagen 13maj... Hampus bestämmer sig att spela masters(bowling tävling) i Göteborg (såklart) lördag-söndag. Fredag mot Gbg, via Jönköping och hämta lukas. 2 nätter på hotell med Hampus och Anders. Ingen spela bra... Kristihimmelsfärds helgen var det kaos i tågtrafiken såååå jag fick snällt följa med 3timmar bil till Vimmerby igen. Tåg 0530 från Vimmerby, 3 byten senare och kl 1335 var jag i mora... Måndag. Träningsvecka... Torsdag, mot uppsala/alunda!!!! Tåg igen. Vädret var underbart. Men var sliten... Behövde nog lugn och ro egentligen, blev inget av det direkt. söndag-tisdag med lina i stan, underbara kvinna. Såå trevligt!
Tisdag möter upp Hampus i Jakobsberg. Tittar på en potensial bowlinghall... Fortsättning följer för vi vet inget mer i dagsläget. Mot mora... 4 dagar till Siljan runt. Umgås, tränar och hjälper Tessan å Thim att flytta till falun. Dagen kommer start 0705... Kallt, ska komma regn runt 15 tiden, jag borde vara i mål då. Är "bara" 16mil... Borde klara på 5-6timmar. Start kön var lång, ca 45min... 4 grader(varmt iaf) pressmän gick bra. Graderna sjunker... Regnet kom kl11... Slutat inte. Jag fryser å fryser... Vågar inte stanna för så blir jag ännu kallare. Många timmar, ingen mat. Kalla fingrar... Fryser fast! Går inte längre, kan ej svara i mobilen, inte prata, inte hålla i styret. Tur att Hampus fatta att det var illa när jag inte svara i mobilen.. 14km från mål så bryter jag. Hampus blir rädd när han ser mig... Ingen läkare bara hem vill jag, besviken och så kall. Återigen har jag bevisat att min vilja är större än mitt förstånd. Tänk om... Aja, regnet, vindarna och temperaturen stoppa mig. Får kör igen nästa år! :)
Nu är vi i Vimmerby igen, en sista vecka här tillsammans sedan lämnar Hampus mig i mora på söndag.
Jag ska ha hälsovecka med mamma i stugan... Prognosen är inte nå vidare. Men böcker ska läsas och massa te å juice ska drickas :)
18 juni... Då är det dags å börja jobba i Tandådalen. Spännande och ska bli skoj :)
Fotbolls EM är igång... Hampus har Sverige tröja och en öl i handen och så kommer det se ut ett tag... Heja heja!!!
Jag har iaf varit effektiv denna semester, hunnit massor.
Jippi nu ska vi upp kl 06 imorgon för att fiska... Godnatt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0